۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۳۹

فرانس 24:

راست گرایان فرانسه به دنبال بازگرداندن سارکوزی به قدرت هستند

راست گرایان فرانسه به دنبال بازگرداندن سارکوزی به قدرت هستند

معاون حزب راست گرای یو.ام.پی فرانسه از برنامه این حزب راست گرا برای برگزاری تظاهرات جهت بازگرداندن "نیکلا سارکوزی" به قدرت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس 24، "گیوم پل تیه" نایب رئیس حزب یو.ام.پی فرانسه که حزب حاکم سابق این کشور محسوب می شود با اعلام این مطلب گفت: تصمیم داریم با برگزاری مجموعه ای از تظاهرات ها با عنوان "تظاهرات بنفش" که در پاسخ به سمبل "رز" حزب سوسیالیست خواهد بود، از "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور سابق، بخواهیم تا دوباره به قدرت بازگردد.

وی که با رادیو آر.ام.سی فرانسه مصاحبه می کرد در ادامه گفت: سارکوزی رهبر طبیعی جریان راست فرانسه است. ما به شخصیت کاریزمای وی  همچنین انرژی او  نیاز داریم. تجربه و مدیریت او به ما کمک می کند.

بعد از شکست سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته فرانسه، وی از سیاست کناره گیری کرده و حزب یو.ام.پی از زمان تا کنون هنوز نتوانسته جانشین مناسبی را برای وی پیدا کند.

افول محبوبیت "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه، موجب شده تا راست گرایان مصمم به پیروز در انتخابات سال 2017 باشند از همین رو از هم اکنون به دنبال آن هستند تا با انتخاب رهبر قدرتمند خود را برای این رقابت ها آماده کنند.

کد خبر 2049900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha